Понеділок, 06.10.2025, 12:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Свистун Н.А. - вчитель української мови та літератури

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Навчально-виховний процес

Науково-дослідницька робота

Емоційна сфера вважається чи не найскладнішою системою людини. Емоції є одним з основних і всепроникних аспектів людського досвіду. Зазвичай люди випробовують широкий діапазон емоцій: від спокійного задоволення при виконанні порівняно буденного завдання до скорботи, що випробовується при смерті близької людини. Тому сфера почуттів і емоцій, безперечно, потребує глибокого і детального вивчення не лише з точки зору фізіологів і психологів, але і з позицій лінгвіста. Для нього інтерес представляють мовні засоби, використовувані при вираженні почуттів того, хто говорить і для дії на емоційну сферу того, хто слухає.
     Місце емотивної функції серед усіх інших функцій мови визначається також тією роллю, яку відіграють емоції в житті людини як суспільної істоти. Емоції - це процеси ситуативного переживання, це детерміновані світоглядом, переконаннями й мораллю психічні стани людини, які виражають її оцінне ставлення до життєвих ситуацій, до своєї діяльності й до діяльності інших осіб. Пропущені через мислення й психіку людини, мовні засоби емоційного вираження та емоційного впливу відразу ж актуалізуються, стають інтенсифіковано виразними. Таким чином, можна з певністю говорити, що людські емоції - це одна з важливих основ мовленнєвої експресії.         [26, с. 142]
     Цікавою у плані дослідження емотивно-експресивних засобів мови, впливу їх на характер твору, на створення комедійних образів є п’єса Т.С.Сулими «Дячиха».        [16, с. 534-562]. Її художній текст в першу чергу співвідноситься зі світом емоцій і почуттів людини.
      Дослідження емотивної лексики комедії Т.С.Сулими «Дячиха» цікаве тим, що про істинну природу людських почуттів, пристрастей, емоцій, про їх силу можна дізнатися завдяки тій формі, якої вони набувають, потрапляючи із внутрішнього світу в зовнішній, тобто завдяки слову. Вивчення саме таких засобів мови є важливим і необхідним для усвідомлення ідейного сенсу художнього тексту і для розуміння людської психології в цілому. Отже, вивчення і дослідження експресивної лексики у творі важливе як з теоретичної, так і з практичної точок зору, оскільки допомагає глибше пізнати красу і силу рідного слова, сприяє підвищенню культури усного і писемного мовлення, розкриває тонкощі і "секрети" індивідуально-авторської мовної майстерності Т.С. Сулими. У цьому й полягає актуальність вибраної теми. 
     Мета посібника полягає у визначенні  емотивної функції мови та мовної експресії в комедії  Т.С.Сулими "Дячиха", її ролі у створенні системи образів твору та характеристики кожного персонажа.
     Даний посібник допоможе вирішити такі завдання:

(Посилання на статтю)

Категорія: Навчально-виховний процес | Додав: Nata (08.12.2014)
Переглядів: 226 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz